fredag 25 april 2014

Aura i klass 4-6a har läst boken "tvillingarna i Paris" av Francine Pascal. Här är kort dagbok om Jessica Wakefields en dag.

Kära dagbok. Jag vet att jag INTE skriver dagbok, för det är Lizs sak men... Jag har gjort något fantastiskt idiotiskt super aktiviskt själviskt förargat. Jag har inbillat mig i PARIS! För nåra dar sedan, satt jag, Jess, i ett tråkigt flygplan alldeles uttråkad. Det var tråkigt för vi skulle till Paris utan att jag skulle få vara med den snygga...vad-han-nu-igen-hette. Han skulle ha varit såååååååå.... Snygg. Så, jag skulle vara hos någon idiotisk Madame du Noir. Någon gamiling, tråkig ostäding... Nja, då så. Jag läste tidning och så fick jag veta det, varför jag senare inbillade mig så ofta. Så idiotiskt... Nå, vad? Vi kom till flygstationen, var Madame du Noir inte där än. När hon kom... Det var hon som jag läst om. Kidnappar flickor... Sådana som jag och Liz. Enligt Liz sade hon "Jag söker äfter två blonda flickor. De kommer aldrig tillbaka." Och så började ett äventyr, först med jobb hos en bagare. Där sade jag att jag kan baka (kan INTE) och så hittade Madame du Noir också oss över allt, vi har sovit i Napoleons säng och varit alldeles galna, gått pch bo hos den som på riktigt kidnappade oss som var en gumma men på riktigt en man och... Näe, jag berättar inte. Du får veta det, kära dagbok, med att läsa Francine Pascals "Tvillingarna I Paris". Ha det så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar